Psychotherapie

Worstelen met patronen die je onvrij maken kan zeer onaangenaam en zwaar zijn. Het besluit hier iets aan te willen doen zonder te weten wat het gaat opleveren is een dappere stap. Van belang is dan ook om, in een veilige sfeer, samen te gaan onderzoeken wat er speelt, te gaan begrijpen hoe deze patronen/klachten ontstaan zijn en duidelijk te krijgen waar je met je leven naar toe wil.

 

Werkwijze

Ik werk cognitief gedragstherapeutisch en in het bijzonder vanuit schematherapie en Acceptance and Commitment Therapy (ACT). Deze vormen van therapie zijn goed onderzocht en bewezen effectief voor een reeks aan klachten. Ook helpt de duidelijke taal en structuur van deze therapievormen bij het houden van overzicht over het proces. Dit draagt bij aan efficiënt werken; zo kort als kan en zo lang als nodig.

  • Wil je meer weten over schematherapie? Lees dan hier verder.
  • Ben je benieuwd naar  cognitieve gedragstherapie? Lees dan hier verder.
  • Wil je meer informatie over ACT? Lees dan hier verder.
loskomen van oude klemmen oude patronen

Therapievormen

Afhankelijk van je klachten kan er voor een individuele psychotherapie of een groepspsychotherapie gekozen worden. In sommige gevallen zal een combinatie hiervan worden voorgesteld. Dit zal altijd in overleg met jou gebeuren waarbij de redenen hiervoor uitgebreid besproken zullen worden. Deze keuze is uiteindelijk aan jou.

Wil je meer weten over groepstherapie? Verder lezen kan hier.